Frukostsmoothies – hallon eller kiwi/avokado

smoothies

Jag är inne i en smoothieperiod. Förr gjorde jag alltid samma (en halv banan, 1 dl frysta blåbär, 1 dl vaniljyoghurt, 1 dl apelsinjuice), men jag har börjat experimentera lite – och det blir nästan alltid gott. Det märkliga är att det funkar att ha i lite vad som helst. Eftersom jag äter väldigt mycket laktosprodukter köpte jag hem lite sojamjölk och gör nu smoothies på den i stället för på yoghurt. Snällare mot magen. Enligt en kompis är det gott med havremjölk också, det är hon som tipsade om smoothien med avokado och kiwi.

De här är så himla perfekta till frukost, eller till mellanmål.
Recepten räcker till en stor smoothie, eller två små.

Hallonsmoothie med vanilj:
2,5 dl sojamjölk
en halv banan
1 dl frysta hallon
1 krm vaniljpulver

Vitaminrik kiwi/avokadosmoothie:
2,5 dl sojamjölk
en halv banan
en halv pressad apelsin
en halv avokado
en kiwi
lite riven ingefära

Mums.

En reaktion på “Frukostsmoothies – hallon eller kiwi/avokado

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>